vrijdag 11 juni 2021

Challenge Foamtastische Huiskamer

 Hallo allemaal,


deze keer geen kaart, maar een mixed media projectje. Ik ging aan de slag met het moodbord wat hoort bij de juni challenge van de Foamtastische Huiskamer. Deze vind je hier. Je kunt nog de gehele maand juni meedoen en dan maak je kans op een cadeaubon. Doe dus gezellig mee!

Ik had nog een mooi MDF hart liggen wat ik kon gaan bewerken. Ik ben begonnen met het aanbrengen van structuurpasta door een sjabloon. Daarna heb ik het hart in de zwarte gesso gezet. In mijn mixed media 'doos' zocht ik diverse materialen die ik erop aan kon brengen. Het meeste heb ik met een lijmpistool aangebracht en daarna ook in de zwarte gesso gezet. Materialen die ik erop heb aangebracht zijn onder andere: papieren rietjes, revetjes, schroeven, kleivormen en radartjes. Dit heb ik door de jaren heen verzameld en vind ik super om te verwerken op een mixed media project. Tot slot heb ik nog gel medium gemengd met deze balletjes en zwarte gesso (zodat het al wat zwart was) en dit op verschillende plekken aangebracht.

Na een nacht goed drogen, ben ik er nog een keer met zwarte gesso overheen gegaan (tja, het moet toch zwart zijn ;) ). Vervolgens ben ik de dry brush techniek gebruikt: met een droge kwast heb ik inkt (in mijn geval distress oxide salvaged patina) opgepakt en dan de kwast heel losjes en licht over het project heen halen. Wat meer druk, geeft wat meer inkt af. Vervolgens heb ik nog een donkerder blauw gepakt om bepaalde delen nog meer te belichten.  Tot slot nog een glazen flesje, tekst en wat doorzichtige stickerbobbels (geen idee hoe ze heten, hier kun je ze vinden) en klaar. Hieronder vindt je nog detail foto's:




Doe je ook mee met de challenge? Dit kan nog tot eind juni!


Met creatieve groet,



Geen opmerkingen:

Een reactie posten