maandag 26 april 2021

Indigoblu spotlight #2

 Hallo allemaal,


ruim 3 weken geleden liet ik jullie al kaartjes zien die ik had gemaakt met stempels van indigoblu voor de spotlight van de Foamtastische huiskamer. Die stempels zijn echt zo gaaf dat ik inspiratie in overvloed had. Ik bedacht dat het ook leuk was om eens wat anders dan een kaart te maken en daarom maakte ik deze mixed media lay-out:

Ik ben begonnen met een aantal kleuren distress oxide inkten. Deze heb ik met een plastic sheet en wat water aangebracht in een diagonale lijn op de achtergrond. Tussen de verschillende kleuren door heb ik het geheel goed laten drogen. Vervolgens heb ik ook spetters aangebracht met dezelfde kleuren oxide inkten. Ik ben echt fan van die inkten; ze geven een mooie kleur en, in tegenstelling tot de distress inkten, ze zijn niet zo fel van kleur als je ze met water verwerkt. Door minder water toe te voegen, komt de kleur wat feller over.

Vervolgens ben ik gaan stempelen met de stempels van indigoblu. Ik heb hiervoor de stempels uit de spotlight ronde gebruikt:

Deze stempels heb ik met diezelfde kleuren oxide inkt gestempeld en ik heb een wat bruinere kleur gebruikt (naast de gebruikte kleuren in de achtergrond). Ik heb steeds mijn foto (die ik al op een papiertje had gemat) erbij gepakt om te kijken of ik vond dat er genoeg op de achtergrond stond. Zo niet, dan stempelde ik nog wat inkt erbij met de plastic sheet of ik gebruikte nog een stempel. Uiteindelijk was ik tevreden over de achtergrond:


Om het geheel iets minder plat te maken, pakte ik een sjabloon van 13@rts en gesso en verwerkte ik dit nog op de achtergrond. Vervolgens pakte ik wat softboard van snipart en bewerkte dit met gesso en vervolgens met dezelfde kleuren oxide inkt. Ik scheurde nog wat stukken papier om te gebruiken achter mijn foto en ponste van diezelfde papieren wat veren en banners. Hiermee kleedde ik de rest van de pagina aan. 
Hieronder zie je nog een detailfoto van de pagina, zo gaaf om de stempels in de achtergrond te verwerken:


Ik ben heel blij met het eindresultaat en heb weer een leuke pagina om in mijn album te doen.

Ik hoop jullie weer geïnspireerd te hebben. Graag tot een volgende keer.

Groetjes,



Geen opmerkingen:

Een reactie posten