woensdag 31 augustus 2016

Scrap en typemachine

Hallo allemaal,

mijn vakantie zit er inmiddels weer op en dat betekent dat ik (eindelijk) weer aan de knutsel kan! In mijn vakantie had ik een typemachine gereserveerd via Marktplaats en deze heb ik vorige week opgehaald. Kijk toch eens, is het geen plaatje? ;)


Het lint wat erbij zat werkte nog, dus deze hoef ik nog even niet aan te schaffen en ik kon gelijk aan de slag. Wat is het toch heerlijk om dat getik te horen. Niks geen elektriciteit en muis, gewoon een mechanisme wat beweegt al je een knop indrukt! Ik heb op simpele etiketstickers een aantal woorden getypt die ik kon gebruiken op eigen embellishments. Nu heb ik leuke eigengemaakt woordstickers op voorraad. Kei leuk!

Maandag kon ik dan eindelijk aan de slag. Niet alleen heb ik de ochtend gewerkt, ook heb ik in de avond lekker geknutseld. Ik had voor de vakantie al wat fotohoezen bij de Hema gekocht. Ik vind het namelijk erg leuk om met foto's te werken en hier een leuke collage of lay-out mee te maken. Het "grote PL boek" (van 12 bij 12 inch) vind ik echter te groot en daarom ging ik nu op A4 formaat aan de slag. Alle fotoboeken die ik tot nu toe (digitaal) heb gemaakt, zijn op A4 en dat formaat vind ik erg fijn. 

Nu ging ik proberen een scrappagina te maken. Ik heb nog veel foto's van een aantal jaar geleden liggen. Toen liet ik ze namelijk nog printen en stopte ik ze gewoon zo in een fotoalbum. Ik ga ze nu dus (niet allemaal, maar die ik leuk vind) verwerken in een fotoscrap achtig boek. Ik kwam ontzettend leuk papier tegen bij de action. Dat heb ik gebruikt om de laagjes te maken, de achtergrond heb ik met distress inkt en water gemaakt. Het papier wat ik hiervoor gebruikte was eigenlijk te dun, maar toch vind ik het resultaat leuk geworden:
Met een cirkelpons en zelfgeknipte banners heb ik een embellishment cluster gemaakt en deze links onderin geplakt. Ik heb bewust ook wat witte stukken zichtbaar gelaten.  Voor een eerste keer vind ik het leuk geworden. Ik merk dat ik het proces van mixed media, laagjes opbouwen, foto's verwerken vooral erg leuk vindt. Gewoon het creatief bezig zijn dus! Ik hoop vanmiddag weer even aan de slag te kunnen ;)

Maken jullie vaak pagina's op deze manier? Ik hoor het graag!

Tot de volgende keer!

Liefs
Monique xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten