maandag 18 juli 2016

Schudkaart #1

Hallo allemaal,

hier ben ik weer, deze keer met een schudkaart. Het is mijn eerste schudkaart ever! Ik zag het al een paar keer voorbij komen en aangezien ik nog verschillende sequins had liggen, leek het me leuk deze te gebruiken in een kaart, maar hoe? Door middel van foam!
De foamtastische huiskamer verkoopt foam vellen (20 x 30 cm) van 2 mm dik. Deze kun je gebruiken om de diepte te krijgen. Sequins en anders "vulling" erin leggen en met een stuk transparante sheet afdekken. En voila: een schudkaart is geboren!

Deze keer heb ik gekozen voor een "onder water" thema. Ik heb hierbij een stempel van C.C. design gebruikt. Ook de tekst komt van CC design. De stempel heb ik ingekleurd met koh-i-noor aquarelpotloden. Met glossy accents heb ik details aangebracht in de luchtbellen. Dit geeft het net wat extra. Dit is de kaart geworden:

Omdat het de eerste keer voor mij was, heb ik wel een aantal dingen geleerd: de volgende keer mag ik veel meer vulling in het schudgedeelte doen! Ook was ik bang dat de 2mm foam te dun was en heb ik het foam dubbel gebruikt, dit was echter niet nodig. Ach ja, aldoende leert men.
Tijdens het schudden, komt de vulling overal, super leuk vind ik!

Hebben jullie al wel eens een schudkaart gemaakt? Ik ben benieuwd.

Tot de volgende keer.

Liefs, Monique xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten