maandag 20 juli 2015

Art journalen met beperking

Hallo allemaal,

de zomervakantie is begonnen hier in het zuiden. Ik moet zelf nog twee weken werken en mag dan ook genieten van mijn vakantie. Genieten heb ik de afgelopen weken ook al een paar keer gedaan met dat mooie weer. Soms was het zelfs te warm om buiten te zitten, maar er waren ook dagen bij dat het heerlijk was buiten; goede temperatuur, kleine windje erbij, vogels die fluiten en de zon die schijnt. Maar met al dat buiten zitten, wordt er weinig geknutseld. Daar wilde ik wat op bedenken. Eerder heb ik buiten al stempels in zitten kleuren die ik later op kaarten kon verwerken, nu wilde ik graag gaan Art Journalen (is dat een werkwoord?). Een beetje geïnspireerd door de art journal summer school van Marieke Blokland, ben ik met een beperkt aantal materialen naar buiten gegaan. Dit nam ik mee:
Ik had nog een tweede stencil meegenomen, maar die heb ik uiteindelijk niet gebruikt. Eenmaal buiten ben ik lekker gaan kliederen! De achtergrond is zo gemaakt, maar wat doe je met de voorgrond? Normaal verwerk ik wel een stempel of plaatje, maar die had ik niet mee naar buiten genomen en mocht ik dus niet gebruiken. Uiteindelijk met potlood en zwarte en witte pen een tekst geschreven en de rest met verdunde witte verf wat meer naar de achtergrond gebracht. Het resultaat:
*zucht* als ik dat zie, dan denk ik: ik moet echt aan mijn handschrift gaan werken! Wel vond ik het super leuk om zo met beperkte middelen aan de slag te gaan! Ok toegegeven: ik had een grote onderlegger en een afscheurpallet (om mijn verf op te doen) meegenomen. En uiteindelijk heb ik nog de randen van washitape met matte gel medium ingesmeerd, zodat deze goed op hun plek bleven.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Ik hoor het graag.

Bedankt voor het bekijken van mijn blog en tot de volgende keer.

Voor iedereen die vakantie heeft of op vakantie gaat: fijne vakantie!!

Liefs
Monique xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten