woensdag 18 maart 2015

Spread my wings and fly

Hallo allemaal,

hierbij weer een nieuwe blogpost van mijn kant. Dit keer een art journal pagina. De pagina is een spread (2 pagina's) in een a4 formaat boek. Uiteindelijk is dit het resultaat geworden:


Ik moet zeggen dat ik er best trots op ben. De letters kunnen nog wat verbeterd worden, maar voor de rest vind ik het erg leuk geworden.
De achtergrond heb ik gemaakt tijdens een online sessie via de Facebook groep "mixed media art club holland".  De online sessie heette "Collage Background". Zoals de naam al een beetje vermoed, hebben we een collage achtergrond gemaakt en zijn we van daaruit verder gaan opbouwen. Ik heb hier een aantal foto's van dat proces:



Zoals je ziet, zijn we met verf, stempels en stencils aan de slag gegaan. De werkbeschrijving staat in de afgelopen evenementen bij deze Facebook groep. Ik verwijs je dan ook hiernaar, mocht je meer willen weten.

De achtergrond was 1 ding, maar hoe ging ik het nu afwerken? Daar heb ik een paar nachten over geslapen en uiteindelijk gekozen voor een silhouet van een vogel en de woorden "spread my wings and fly". Die woorden heb ik voornamelijk gekozen omdat ik het ook echt zo voel: in het diepe springen en vooral proberen en genieten! Eerst heb ik de vogel getekend op een test blaadje. Dit heb ik uitgeknipt en daarna overgetrokken:


Als je goed kijkt, dan zie je de potloodstrepen. Daarna ben ik de rand met silky's gaan bewerken en wat bruine acrylverf. Hierdoor springt de vogel er echt uit.


Als laatste heb ik de letters toegevoegd met behulp van een stencil en door zelf te schrijven.
Een art journal vind ik echt super fijn om in te werken. Je kunt allerlei ideeën opdoen, uitwerken, testen enz enz. Je gooit ook niets weg,  Je ziet jezelf daarom ook ontwikkelen. Echt een aanvulling op mijn hobby perikelen. ;)

Tot de volgende keer weer.

Liefs
Monique xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten